miercuri, 27 mai 2009

Mall Apaca

Acum vreo luna ma stresam de mama focului ca de unde imi achizitionez conduri. Stiti. Ati fost martori. Colocatara radea pe sub musteti. Hahaha, ce-o sa te faci tu. Dincolo de mistouri, se si enervase la un moment dat ca ce o stresez atata cu o nunta. Eeeeheeei, insa cum nimic nu ramane in aer, a venit vremea revansei. Colocatara merge la nunta. Din aceea de face cat cele doua la care am fost eu. La Oracolul din nu stiu unde. Mai bine zis la fiul Oracolului. Si mai bine zis, la hotelul acestora. Care e pipirisnais. Hotelul, de.

Zis si facut. Din cauza atator chestii pipirisnais, treaba tine sa urce ca bani. Si atunci trebuie economii. Si ca sa faci economii, n-ai din ce, decat din toale, carpe si conduri. Si ne ziseram sa o luam spre Apaca. Mai mult pentru colocatarul colocatarei. Si o luaram. De la 9 incepuram. Intr-o jumatate de ora eram in raiul dlui Roman. Nu stiu cum mergeau treburile pe vremea raposatului, insa acum merg naspa. Aaa, chiar asa, nu stiu daca ati observat, insa acum avem trei timpi de raportare: pe vremea lui Ceasca, inainte de criza si dupa criza. Parca am vorbi de inainte de era noastra si era noastra. Whatever.

Ziceam ca Apaca merge prost spre deloc. Atentie, vorbesc doar din perspectiva vizitatorului de weekend. Nu stiu cum e in restul saptamanii. Sau ce e inauntru. Spun doar cum se vede din curte. Sunt cateva magazine de prezentare. In care te intampina aceleasi doamne amabile ca in toate magazinele cu iz ceausist. Pe sistemul: "- Buna ziua, m-ar interesa un costum marimea x, talia y. M-ati putea ajuta? - Hmmm, ce talie ati spus? - Y. - Y? - Da. - N-avem. Dar oricum nu va trebuie talia y. Va trebuie talia Z. - Pai daca imi iau talia Z, nu imi e prea lung? - Nu-i asta o problema; il taiem." De ce as da o policica de bani pe un costum pe care sa-l tai mai apoi?

Trecem peste treaba cu vanzatoarele. Magazinele par mici depozite. De fapt, unele dintre ele chiar sunt depozite. Nu neaparat asta deranjeaza. Ca stiam ca mergem la depozit. Deranjeaza aerul de parasit, lasat de izbeliste. Si daca la intrare mai e cum mai e, pe masura ce te afunzi in meandrele neantului, iti dai seama de nepasarea celor cu putere de decizie. Imi spune colocatarul colocatarei ca aici se faceau dupa revolutie costume pentru export. Se ingramadeau italienii sa le ia de la noi la preturi de fabrica si sa le vanda la ei la preturi de firma. Ca deh, eticheta, desi Made in Romania, poarta semnaturi celebre. Acuma, pe criza asta, sufla vanticelul. Mi-ar fi si frica sa ma prinda noaptea in curte la Apaca.

Dupa chinuri ce pareau fara sfarsit, achizitionaram una bucata tol festiv pentru dl colocatar. Da, rezolvaram ce era mai usor. Ca el nu-i prea pretentios. Dar aceasta rezolvare dadu nastere la invidii si suspine. Colocatara, si a lui si a mea, incepu sa chitaie. Ca ea nu gaseste rochitica, ca "ia uite el isi gasi, dar eu in ce ma imbrac", ca "eu ma duc in rochitica de scolarita si gata". Pentru a preintampina asemenea tragedie, pentru a linisti suspinele din ce in ce mai sfasietoare ale colocatarei, plecaram spre magazine mai vestite. Si, fiindca tot eram in zona, ziseram sa dam o fuga pana la centrul acela comercial care s-a deschis de ceva vreme in Militari.

Ne placu ce gasiram. Gasiram parca oameni mai civilizati. O fi, vorba unei colege, din cauza ca e nou. Nu stiu. Nici nu conteaza prea tare. Important e ca in 5 ore cat bananairam, caci da, la colocatara a fost mai greu de satisfacut pretentiile, nu vazuram nicio pitzi si nici un cocalar. Incepuram goana cu un magazin cu nume. Cu numele cantaretei pop, rock, whatever. Lucrusoare frumusele. Preturi pe masura. Sau poate, daca nu as fi stiut ceea ce urmeaza sa va spun, mi s-ar fi parut accesibile.

Asa cum Apaca lucra pe vremuri pentru italieni si francezi, asa o fabricuta din Slatina face carpe pentru nume destul de maricele din industria modei romanesti. Uau, ce bine mi-a iesit asta cu industria. Maestra in clisee. Ca oricum industrie nu cred ca avem. Sau poate de moda avem? Sa nu divagam. Ziceam de fabricuta din Slatina. Care are si un mic magazinel. Unde, bineinteles, preturile sunt de fabrica. Si va zic asa: aceeasi rochita, care la magazinul cu numele cantaretei aleia de-i placea lui tata este nici mai mult nici mai putin de 150 de Roni, la Slatina este 40 de Roni. Nu exagerez. Acelasi material, acelasi model, aceeasi culoare, aceeasi eticheta (made in Romania, ca ailalata cu numele magazinului se atasaza in Bucuresti).

Aceeasi situatie o avem la incalatari. Daca la marile branduri din mallurile pline ochi de personaje mai sus citate, o pereche de pantofi mai de Doamne ajuta sar usor de 300 de roni, in Timisoara la magazinul fabricii sunt cel mult 120 de Roni. Aceeasi pantofi. Aceleasi materiale. Aceleasi modele. Aceleasi culori. Aceeasi eticheta. Nu vorbim, asadar, de fake-uri sau de angrouri Europa in miniatura. Vorbim doar de achizitionarea produsului inainte de a fi etichetat si parfumat de marile branduri. Am facut un calcul. Daca, de doua ori pe an, am face un drum pana la Timisoara, si eu si colocatara am economisi cam vreo 500 de roni de caciula.

Si uite asa se face intr-o oarecare masura dreptate. Cei din provincie au venituri mai mici, insa se bucura de ceva facilitati. Si privilegii. De a avea fabricute de confectii si de incaltaminte. Care, fara fitele date de eticheta, devin o alternativa viabila a marilor lanturi de magazine. Pacat ca nu am stiut sa ne pastram toate fabricile. Am fi putut sa ne limitam la a le moderniza, nu la a le fura.

6 comentarii:

Anonim spunea...

deci totusi, puteai sa mentionezi ca intr-un final apoteotic mi-am achitionat mult prea mareata rochitica, care tot de scolarita este:)


aaaa, si ca tu ai fost cea mai castigata dintre toti, cu maldaru de bluzite...

Andreea spunea...

S-au puteam sa mai amintesc din nou chestii de genul "hai ma, voi nu vedeti ce scurta e?" sau "e cam lunga" sau "e prea transparenta" sau "nu vezi ce urat vine la bust" sau "asta iti place tie, nu mie" sau sau sau.

Slava Cerului ca te-am pacalit si ti-ai luat-o pe aceasta! Pfiu!

Blondutza spunea...

Femeieeee, salveaza-ma.....!!!!!!! Am citit astazi postarile din 2008.......Ca pe cele din 2009 le-am epuizat deja !!!!!! Si ce crezi ca am facut?! Am jelit femeie, am jelit!!!!!!!!Nu iti este mila de mineeee?
Pune "osul" la treaba ca nu se mai poate !!!!

Andreea spunea...

Greu, femeie, greu. Dar o sa ma sfortez. Mai citeste si tu o carte, lasa blogurile!!!

Blondutza spunea...

Carte????????? "Almanahe" nu merg?! Ca poate ajung si eu europarlamentara!
"Succesuri"!!!!

Andreea spunea...

Tu crezi ca dl tata de Blondutza taie si spanzura in tara lui Papura Voda? Pune mana si citeste ca trebe sa razbati singura in aceasta jungla!!!