vineri, 5 septembrie 2008

Schumi junior

Dragi prieteni, dragi cititori (adica mama, matusi-mea, Adita si uneori sora-mea), dragi tovarasi, urmeaza sa va povestesc ceva trist, dar adevarat. Va rog sa nu incepeti lectura cu pareri preconcepute, sa imi dati o sansa cat de mica si abia apoi sa ma trimiteti cu surle si trambite la cratita.

Sa o luam cu inceputul. Pe vremuri, haaaat acum mii de ani, cand nu aveam casuta unde sa mergem la gratar, mergeam si noi ca rromii cu cortu' pe la marginea diverselor locuri impadurite. Intr-una din aceste iesiri, la insistentele mamei, destul de pasionata de covrig, fac greseala vietii mele si ma urc intr-o dacie amarata cu gandu' de a o pune in miscare si de a da roata padurii ca sa fie mama fericita si mai apoi sa ma scuteasca de atatea insistente. Asaaa. In dreapta, padure. In stanga, un lan de grau, care era imprejmuit de un sant cam de vreo juma de metru tocmai pentru a nu mai intra masinile pe terenul omului. Bag cheia in contact. Teoria o stiam, mai ramanea sa o pun in practica. Nu imi mai amintesc decat ceva de genul "frana, frana, stanga, dreapta". Vedeam padurea apropiindu-se vertiginos si nu prea prietenos. Pe urma am vazut verde. Muuult verde. Um camp de verde. Era graul. Nu stiu cum am ajuns in mijlocul lanului. Cert e faptul ca oamenii s-au chinuit ore bune sa scoata masina din cauza santului pe care nu-l mai puteau trece.

Am facut mai apoi scoala, ca de, era o necesitate. Am facut-o tot de gura alor mei. Nu mi-am dorit niciodata sa conduc. La scoala am avut un instructor tare ciudatel la inceput. Pe urma eu m-am obisnuit cu ciudateniile lui, el s-a obisnuit cu mania mea pentru viteza si pentru depasiri ciudate. Ne-am imprietenit, iar la sfarsitul scolii, mai exact dupa examen, mi-a dorit sau si-a dorit sa ne intalnim in trafic. Ce inconstient!!!!

Dupa trei ani de pastrat permisul la naftalina, dupa o decizie ciudata, dar rapida, de a achizitiona automobil, a venit vremea sa ma urc din nou la volan. Iaaar am luat-o cu "calca ambreiajul, baga in viteze, da drumul la ambreiaj si in acelasi timp calca acceleratia". Trecand peste faza cu "care e frana, care e acceleratia", motorul surprinzator chiar nu s-a oprit. Si am mers. Mult. Am facut viraje si am luat curbe "ceva de genul agrafa, aaa, da, ac de par". Dupa trei ore prin praful de pe drumurile forestiere ale patriei, concluzia e una singura. De fapt, sunt doua. Prima: sunt buna (la sofat), nu am uitat cum e cu ambreiajul, am bagat chiar si in marsarier din prima, desi m-am urcat pe un alt model de masina decat cel pe care am facut scoala si in marsarier se baga destul de ciudat. A doua: imi iau totusi cateva ore cu un instructor, ca sa fac scoala pe acelasi tip de masina pe care il voi conduce, ca sa ma invete parcari (da' serios, nu asa dupa ochi) si ca sa prind curaj in Bucurestiul lui peste prajit.

Stiu ce o sa ziceti: Doamne fereste, alt sofer pe strazile patriei. Promit sa o iau usor, sa nu tai fata nimanui, sa cedez trecerea, sa ma uit din nou peste regulile de circulatie, sa nu sar de cat duce masina (vorba lu' unchi-miu: nu depasesti ultima liniuta de la vitezometru), sa nu o parchez cu fundu-n strada, sa nu stau zece ani la semafor. Si, oricum, pentru inceput, voi merge numai samabata si duminica, pentru a nu incurca pe nimeni. Aaaa, si inca ceva, chiar sunt buna (scuzati lipsa de modestie, dar e un fel de autoincurajare)!!!

4 comentarii:

Blondutza spunea...

.....Si daca ai fi prima care faci o serie de proimisiuni, pe care nu le vei respecta niciodata !!!!! Marele tau noroc este ca te ajuta culoarea parului, deci nu o sa intri in categoria " blonde la volan" ....., doar in categoria generala " femei la volan" ! La fel de grav, dar un pic ....mai bine pentru noi toti !
Citeam cele scrise de tine si mi-am amintit de al doilea examen al meu in trafic ( primul, la distanta de trei ani de urmatorul, l-am picat cu brio, din motivul ca eu stiam sa sofez pe ...uscat, iar in ziua cu pricina a aparut si zapada! "Balana " cum i-ar spune tata!). Asa, sa revenim, am dat examenul in trafic prima , cred ca logica instructorului a fost ca daca o sa fie examniatorul obosit, o sa cedeze nervos, putand chiar sa si moara ! Si m-am urcat la volan si dat fiind faptul ca masina imi era necunoscuta ( !!!!!! ), primul instinct a fost sa ma aplec sa pipai pedalele !!!!!!!!!!!!!!! Nu stiu care o fi fost logica, cert este ca a fost prima data cand nu am reactionat la primul impuls ( acu' rad cu lacrimi !!!!!!). Realizeaza ce misto ar fi fost , ca blonda cocheta sa inceapa sa caute pedalele de zor, iar politzistul sa ma ghideze " stanga, dreapta" !!!!!!!!
Apoi a fost memorabila ziua in care "leul" a venit la mine, cu doua zile dupa ce mi-au eliberat permisul. Cred ca sarmanul a dus dorul traiului linistit din showroom , cand nimeni nu-i zmotocea frana si nimeni nu pleca cu frana de mana trasa, in conditiile in care computerul de bord urla ca din gura de sarpe si toate luminitzele sclipoceau, mai ceva ca in bradul de craciun !!! Dar totodata ma gandesc, ca niciodata nu a avut parte de conversatiile savuroase pe care le purtam eu cu el, cand ajungeam la job ( cu 1 ora inainte de inceperea programului, ca de, aveam masina!!! Ideea era ca trebuia sa ajung inaintea tuturor .....ca sa am unde parca, in conditiile in care serviciul meu era undeva ....aproape de miriste, deci loc de parcare, de la Dumnezeu..., cat cuprinde )!!!!! Parcam din jdemii de manevre, oftam bucuroasa ca am parcat drept ( asa se vedea din masina!!!) si fitzoasa ma pregateam sa scot un picior cu tocuri cat China ( l-am stresat toata scoala de soferi pe instructor, in fiecare zi apaream cu tocuri si mai inalte !!!!!), dar suprizaaaa.......... leul incepea sa schiaune. Si aici interveneam eu, Blondutza in cauza " spune-mi, ce ai?!!!!! ce nu-ti convine?????? iarba nu-ti mai place??? cred, esti leu!! si conversatia continua, pana cand intr-o sclipire de inteligenta realizam ca farurile sunt aprinse". Si exemplele pot continua la nesfarsit !!!!!!!
O sa te vad eu micutza don'shoara cu leul in ograda si cu .....necunoscutele in cap !!!!!!! Mai discutam noi atunci, ne mai imprietenim !!!!!!

Andreea spunea...

Ok, esti mai mult decat dusa.... tu vorbesti cu masina? parca ai fi mama... vorba cuiva, iti si raspunde? ca atunci devine grav:)

Blondutza spunea...

Iti raspunde, o sa vezi tu !!!!!!!!!!!! Stai sa o vezi ce tzipa cand este pe zero!!!!!!!!! Si ce mai tzipa cand benzina nu este 99 + ( care iti lasa un gol imens in buzunar!).Ce fitze face cand zici si tu sa bagi o benzina, asa mai pentru muritori, ca nu ai tot timpul banutzi sa iei ambrozie pentr ...rege !!!!!!!!
Abia astept sa te vad ....vorbind singura, dar motivand ca vorbesti cu leul !!!!!!!!!!

Andreea spunea...

sper din tot sufletul sa fac rost de un suflet cu care sa vorbesc. ca daca incepe sa imi raspunda leul....vii cu portocale la nebuni.
iar la faza cu benzina, esti carcotasa. tu mananci urzici sau mananci fripturi?