duminică, 10 august 2008

O, weekend minunat

Vineri dupa amiaza. Ora 16. Rupem usa cu capul. S-a terminat cu saptamana de munca, alergam spre weekend. Ce biiine, maine e sambata, dormim pana la 10. Poimaine e duminica, dormim pana la 10. Vineri seara, cu un ultim efort, curatam jegu' din casa, bagam si o masina la spalat ca sa avem maine timp de lenevit in pat. Pe la 8, dam o fuga prin cartier, mai e un pic si se termina vara, asa ca mai vizitam putin imprejurimile. Orice om normal s-ar fi dus in parc, mai ales ca IOR-ul e la trei minute. Eu nu sunt inca un om normal, inca imi e greu sa intru in IOR, asa ca ma multumesc cu cartierul minunat. Vineri, am adormit in jur de 12.30, negrabindu-ma cu navigarea pe net pentru ca a doua zi e oricum sambata.

Sambata. Ora 06.15. In fata blocului se aud niste zgomote groaznice. What the hell? Ma intorc pe partea cealalta, cu gandul ca visez. Ciudat insa, visul meu nu avea nici in clin nici in maneca cu troncaniturile care se auzeau. Dupa cinci minute de chin, cobor din pat si ma uit pe geam. Pai sigur, daca Prigoana nu are somn de cand cu ala micu', nu trebe sa aiba nimeni. Si-a trimis oamenii sa ne desputa. O armata de muncitori fac curat, in fata lor o masinuta cocheta cu niste perii imense ne matura strazile. Cred ca nu mai trebuie sa mentionez ca muncitorii erau mai mult decat veseli, galagiosi si plini de bancuri. In fine, dupa vreo 20 de minute, ma pun la loc in pat, cu gandul sa reiau visul de unde il lasasem. Daaaaaa, numa' ca la ora 7 vin gunoierii si, dupa ce trantesc si aia tomberoanele si injura de mama focului (unii oameni sunt inventivi chiar si sambata, la ora 7), lasa loc masinilor care spala strazile. Ok, e deja 8. Fiind sambata, pana si vecinu' de la doi s-a trezit mai tarziu sau poate nu a vrut omu' sa fie bruiat de toti harnicii si darnicii curateniei. Asa ca, pe la 8 fara un sfert, iese din bloc cu treburile planificate. Mai intai masina trebuie lustruita, gradina trebuie sapata si, sa nu uitam, mai trebuie sa si socializeze cu vecina de la parter. Cum amandoi au o varsta respectabila si cum omu' nu vroia sa stea in timpul barfei, urla cat il tineau bosogii de langa masina, explicandu-i vecinei ce si cum mai e prin bloc. Ieeei, ce biiine. Chiar ma intrebam cu cat si-a luat ala de la patru, de pe spate, termopanele. Si a fost bine ca a clarificat vecinu' de la doi si situatia aleia de la blocul M14, care incerca disperata sa vanda un apartament cu trei camere la un pret de nimic, 140.000 euro. Da' n-a reusit. Pacat, ca vroia sa plece si ea la fiica-sa in Pipera si apartamentul asta o cam incurca. Imi zic: Andreea, e un semn, trebuie sa te trezesti si tu. Uite, cartierul s-a trezit deja, mai au un pic si dorm de pranz. Ok, la 8 deja eram in bucatarie, la 9 plecam spre piata. Tooooo late. Toti harnicii se intorceau deja de la piata. Domnul administrator ma ia si peste picior: "unde te duci domne' asa denoapte? aaa, la piata, pai nu mai era nimeni". Fuck you, mos tanar si nelinistit. Dupa niste cumparaturi facute pe fast forward, ca sa nu raman si mai in urma vecinelor, ma intorc spre casa, fericita ca mi-am luat si grija gramezilor de bani (mi se intampla la fiecare salariu: uau, ce sa fac eu cu atatia bani?) de pe cap. Normal ca deja pe scara mirosea a mancare, semn ca toata lumea se pregatea de pranz. Ma uit la ceas: 10. Imi zic: lasa, termini si tu pana in 12. Pana sa ma hotarasc eu ce si cum, ajunsei la concluzia ca azi mananc pene cu piept de pui. Mai usor de facut. Ce mama naibii, eu am familie de intretinut ca sa ma apuc de ciorbe si alte alea? Eeeee. Zis si facut. Ora 13. Mancat, spalat vase, pus in pat cu gandul sa scot parleala. Peste 10 minute suna sora-mea: "ce faci? aaaa, dormeai; da' de ce dormi, o viata ai si p-aia o dormi; facusi si tu ceva bun de haleala ca presimt ca maine voi ajunge lihnita"(ar trebui mentionat ca sora-mea a fost intr-un binemeritat concediu pe muntii patriei, cu mancare destul de sofisticata gen conserve de pate, conserve de peste, conserve de fasole si alte conserve). Fuck, tu te plimbi si eu gatesc, dream on baby, asa ca zbang telefon in nas. Ma intorc pe partea cealalta. Dupa vreo alte 10 minute de gandit, ma apuca remuscarile : "saraca sora-mea, cate nu face ea pentru mine, ce mare lucru sa fac si eu o ciorba pentru ea?" Ce ti-e si cu remuscarile astea... ok, ma ridic, lasa ca dorm maine, si ma apuc de bucatarit. Am terminat in jur de ora 18. Ce viata patetica. Am 27 de primaveri, e sambata seara, iar eu miros a ceapa prajita. Dupa un dus, ma pun in pat cu gandul sa mai citesc si eu ceva. Macar sa ma cultiv, daca de altceva nu sunt in stare. Aha, dupa 10 minute eram deja in visul neterminat de dimineata. Si da-i si viseaza, si da-i si viseaza. Mi se parea mie ca merge totul cam repede in vis. Pai normal, ca bietul vis vroia sa apuce sa se termine.

Duminica. Ora 7.10. Pai normal, daca aseara am adormit cu gainile, nu mai am somn. Ma uit pe geam: liniste. Ma gandesc: "dorm? unde sunt gunoierii, masinile de maturat, vecinu', unde o fi vecinu'?" Nimic. O liniste mormantala. Parca nici pescarusii, care isi povestesc in fiecare dimineata, nu s-au trezit. Porumbelul, care si-a facut cuib in aerisirea mea de la bucatarie, as putea sa jur ca sforaie. Nici macar brontozaurii din bucatarie (a se citi gandaci de care nu pot sa scap, cred ca le place la mine ca in timpul zilei nu ii deranjeaza nimeni) nu defileaza ca sa imi faca in ciuda mie si zecilor de tuburi de Raid. Ok, repede inapoi in pat. Degeaba, nu mai e somn. Shhhh, numara oi, gandeste-te la pajistile verzi din Maramu', adu-ti aminte de cum iti blestemi zilele in timpul saptamanii si mai dormi nitel. Nimic, frate. Ok, atunci, la atac. Putina curatenie, putina conversatie cu violetele, o baie luuunga si parfumata, vopsit unghii, calcat haine, mancat pene ramase de ieri. E deja 6. S-a dus weekendu'. Mai bine. Asa merg la munca si ma mai odihnesc nitel. Si o sa am timp sa si citesc. Si o sa dorm mai mult weekendu' viitor. Aaa, nu, ca weekendu' viitor am treaba. Poate alalalt. Nenene, ca am treaba si atunci. So what, vorba sora-mii: o viata am si s-o dorm si p-aia?

Niciun comentariu: